Jak prototypować i rozwijać urządzenia? Pierwszy kontakt z klientem.

 

Dodawanie funkcjonalności do urządzeń lub prototypowanie ich nie jest rzeczą prostą, gdy nie do końca wiesz, jak się za to zabrać. Język techniczny potrafi być trudny dla postronnego czytelnika. Jednak to nie jedyny problem - cały proces jest skomplikowany także dla osoby technicznej, głównie z powodu różnych kompetencji, jakie wchodzą w jego przebieg. Dlatego jeżeli interesuje Cię prototypowanie urządzeń lub ich rozbudowa - spisaliśmy dla Ciebie najistotniejsze rzeczy, o których musisz wiedzieć zanim wybierzesz odpowiedniego wykonawcę.

Pierwszy kontakt

Żeby zacząć pracę nad ulepszaniem Twoich projektów, potrzebujemy, abyś wykonał pierwszy krok. Po prostu do nas napisz!

Następnie prześlij nam specyfikację techniczną projektu. Może być profesjonalna – ale nie musi. Dopuszczalną formą takiej specyfikacji jest wypunktowanie funkcji, które chciałbyś dodać do swojego urządzenia.

Warsztaty

Po pierwszej rozmowie przychodzi czas na zorganizowanie warsztatów, które mają na celu omówienie końcowego kształtu projektu. Warsztaty to nic innego jak kilkugodzinne spotkanie (on-line lub w biurze MIPSO), podczas którego wymieniamy się koncepcjami i pomysłami. W tym miejscu korzystamy z doświadczeń, które mieliśmy już z podobnymi projektami, a także próbujemy dopasować projekt do obecnych realiów biznesowych. Innymi słowy – jedna wielka burza mózgów.

Kluczowy aspekt warsztatu

Najważniejszym elementem pędzącego biznesu jest to, jaki problem chcemy rozwiązać. Dobrze, abyś znał odpowiedź na to pytanie, dlatego spróbujemy do niej dojść podczas przeprowadzanych warsztatów.  Dlaczego to ważne?

Głównie z możliwości zaoszczędzenia – jeśli zidentyfikujemy potrzebę, może się okazać, że istnieją rozwiązania alternatywne, które niższym kosztem zaoferują nam ten sam efekt.

Co rozważamy podczas prowadzenia warsztatów?

Jest kilka uniwersalnych kwestii, które musimy rozważyć podczas warsztatu w MIPSO. O czym mówimy?

- Funkcjonalności urządzenia - to najważniejsze.

- Sposoby komunikacji urządzenia ze światem zewnętrznym i użytkownikiem (może np. posiadać panel dotykowy).

- Jakie informacje są wymieniane przez urządzenia i w jaki sposób (np. przez moduł Bluetooth).

- Jak planujesz prowadzić dalszy rozwój urządzenia.

Co mogę zrobić teraz?

Jeśli jesteś w stanie choćby w jakimś stopniu odpowiedzieć na powyższe zagadnienia, przygotuj plik tekstowy, w którym wyjaśnisz swoje spojrzenie na urządzenie. Taka prosta specyfikacja zawsze wpływa na lepsze zrozumienie się z klientem. Wyślij do nas taką specyfikację, a zajmiemy się resztą.

Jeżeli natomiast nie masz jasnych odpowiedzi na te pytania, nie krępuj się – skorzystaj z naszego formularza kontaktowego i napisz do nas, abyśmy mogli podyskutować i zdecydować, jak rozbudować Twoje urządzenie tak, aby jak najlepiej spełniało Twoje oczekiwania.